Říká se, že je lepší vyhořet, než se stěhovat. Pravdou ale je, že přesun do jiného bytu nebo domu nemusí být hororem. Stačí se jen dobře připravit a celý proces si s předstihem naplánovat. Kvalitní organizace času i pomocníků mnohé usnadní. Jak na to?

Pamatujte, že čím méně věcí budete stěhovat, tím rychleji a jednodušeji to celé proběhne. Proto stěhování naplánujte s dostatečným předstihem a v rámci příprav vše pořádně roztřiďte.

Čím méně věcí budete stěhovat, tím rychleji a jednodušeji to celé proběhne.

Určitě narazíte na spoustu nepotřebností, které již dosloužily a patří do popelnice, nebo které můžete prodat či darovat, protože už je stejně nevyužíváte. Zevrubnou reorganizaci proveďte i v případě, že se musíte stěhovat náhle. Určitě to později oceníte.

Základem je dostatek balícího materiálu

Jakmile budete mít jistotu, že jste vše protřídili a nachystali, navštivte velké supermarkety a obchody s potravinami. Tam vám dají malé i velké krabice, které jsou naprostou nezbytností pro stěhování. Sežeňte jich co nejvíce, vyhodit je můžete vždycky, pokud by jich byl nadbytek.

Dobré zabalení je klíčové pro bezproblémový průběh

Při balení ovšem pamatujte na pravidlo, že objemné krabice se nesmí plnit pouze těžkými věcmi. Pak by s nimi nikdo ani nehnul, a pokud ano, zbytečně brzy by se unavil. Kombinujte lehké a těžší a během plnění váhu kontrolujte. Na závěr nezapomeňte na oblepení páskou nebo převázání provázkem, aby se krabice neotevřela. Vyplatí se také popsat je, abyste v novém obydlí věděli, kde co je. Můžete je značkami odlišit (křehké, důležité, cenné apod.) a podle toho korigovat pomocníky, abyste následně v novém bytě nebo domě nezjistili, že ty nejpotřebnější věci máte zaházené v koutě.

Sežeňte co nejvíce pomocníků a velká auta

Ostatně, když už jsme se dostali k těm pomocníkům, mějte na mysli, že čím více rukou seženete, tím lépe. To platí i u stěhování firem, které je kritické zvládnout co nejrychleji.

Požádejte rodinu, kamarády, kolegy, samozřejmě s ohledem na množství věcí. Pokud by pak někdo neměl co dělat a vážil by cestu za vámi zbytečně, určitě by vám nepoděkoval. Nezapomeňte pro všechny nachystat dostatek jídla a pití. S plným žaludkem jde všechno lépe. S tímto souvisí i doporučení ohledně vozidel. Nejlepší je samozřejmě dodávka. Tu si můžete pro tyto účely i půjčit, obdobně jako vozík za auto. Nemá žádný smysl stěhovat plně vybavenou domácnost s nábytkem a spotřebiči osobním autem, to raději oslovte stěhovací firmu.

Na den stěhování si sepište přesný harmonogram

Abyste vše zvládli v pohodě, sepište si konkrétní program dne stěhování. Promyslete si, kterou místnost vyklidit nejdříve, jaké věci odvézt naposled, po čem bude následovat pauza na svačinu a oběd atd. Konkrétní časy nemá smysl si psát, to se stejně nedodrží. Stačí si jen vypsat po sobě jdoucí body. Jestliže je dodržíte, máte vyhráno. Největším nepřítelem stěhování je totiž chaos. Tomu předejdete právě důkladnou přípravou. A pamatujte – existují i horší věci než stěhování.

Komentáře (1)

  1. Pozor na půjčování si dodávky – nedávno jsme si jednu půjčili v půjčovně Golem v Praze a narazili jsme – při předání se objevila díra na zpětném zrcátku. My jsme si 100% jistí, že tam musela být už předtím, ale bohužel jsme si toho nevšimli. A tak jsme přišli o necelých 10 tisíc… Půjčovna se chová velmi slušně a ujišťuje nás, že o ničem neví, až na to, že se doba opravy protáhla ze 3 dnů na 14 dnů – to už pak ani znalec nezjistí, kdy škoda vznikla.

    Komentář by Monika — 9.5.2012 @ 10:17

Sorry, the comment form is closed at this time.